Responsable de la Prestation de Services

November 13 2024
Industries Telecommunications
Categories Data Business Analyst
Quebec, QC • Full time

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À propos de cette opportunité :
Ericsson s'agrandit ! Nous sommes actuellement à la recherche d'un(e) responsable(trice) de la prestation de services pour la continuité des services, qui dirigera et gérera les engagements des clients pour les services préventifs et de continuité de service dans le support client. Dans ce rôle, vous utiliserez la collaboration, les données et les experts en la matière pour améliorer les opérations client, l'expérience client, l'assurance du service, ainsi que pour faire évoluer le support client vers un service prédictif, préventif et prescriptif.
Vous apporterez de la valeur au client en analysant les besoins de l'entreprise, les données des clients et en proposant des améliorations aux processus, aux opérations, à l'organisation ou au réseau des clients. Les consultants soutiennent les activités rentables à court et à long terme en interagissant étroitement avec nos clients et les équipes d'Ericsson afin d'identifier de nouvelles opportunités commerciales qui profitent à la fois à nos clients et à Ericsson.

Ce que vous ferez:

  • Vous effectuerez le développement commercial pour développer les activités d'Ericsson.
  • Vous piloterez et soutiendrez les engagements commerciaux.
  • Diriger la mise en œuvre des projets de continuité de service et de services préventifs.
  • Assurer la liaison avec les clients et les équipes internes.
  • Préparer des rapports sur l'exécution du projet.
  • Créez de la valeurargumentation pour les opportunités de vente.
  • Établir le plan de projet en tant qu'entrée pour l'approbation de l'exécution.
  • Exécution du projet pour la livraison aux objectifs
  • Gestion des clients et des parties prenantes pour assurer l'alignement tout au long de l'exécution.
  • Financial Performance pour l'assurance de la marge non ajustée cible.

Les compétences que vous apportez:

  • Minimum d'un diplôme a BA / BS et de 3 à 5 ans d'expérience globale dans le domaine des télécommunications, y compris l'équivalentIndustrie
  • Compétence technique dans les nœuds Ericsson (5G Core/RAN, O&M).
  • Expérience dans les domaines suivants : Gestion des processus, Négociation, Compréhension des affaires de la prestation de services, Analyse de données, Sens financier, Intelligence artificielle, Portefeuille Ericsson, Gestion des parties prenantes, Gestion du changement et de l'amélioration, Gestion du financement de programmes / projets, Gestion de projet, Sécurité des réseaux.
  • Excellentes compétences en matière d'interaction avec les clients.
  • Capacité à exploiter les données pour obtenir des informations et consulter les clients internes et externes.
  • Solides compétences analytiques, organisationnelles et de gestion.
  • Un état d'esprit exceptionnel pour le client et la qualité.
  • Peut gérer la relation client et assurer la satisfaction client.
  • Clarifier les attentes et le comportement souhaité de l'équipe.
  • Peut travaillerHoraires flexibles, y compris les nuits et les week-ends.
  • Excellentes compétences en communication, y compris les compétences en matière de présentation.
  • Forte capacité à travailler de manière autonome avec un minimum d'instruction ou de supervision, dans un environnement multitâche.
  • Forte volonté d'innover avec une vision d'apporter des solutions proactives, préventives et prescriptives.
  • Auto-motivation et apparence professionnelle

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About this opportunity:

Ericsson is growing! We are now looking for a Customer and Service Delivery Manager for Service Continuity, who will drive and manage customer engagements for preemptive and service continuity services in customer support. In this role, you will leverage collaboration, data, and subject matter experts to drive improvements in customer operations, customer experience, and service assurance, while evolving customer support into a predictive, preventative, and prescriptive service.

You will add value to the customer by analyzing business requirements and customer data, and proposing improvements to their processes, operations, organization, or network. You will support both short- and long-term profitable business by closely collaborating with both our customers and Ericsson teams to identify new business opportunities that benefit both our customers and Ericsson.

What you will do:

  • You will perform business development to grow Ericsson business.
  • You will drive and support sales engagements.
  • Lead the delivery of Service Continuity and Preemptive Services projects.
  • Liaise with customers and internal teams.
  • Prepare reports on project performance.
  • Create value argumentation for sales opportunities.
  • Establish project plan as input for approval to execute.
  • Project execution for delivery to targets
  • Customer & stakeholder management to ensure alignment through execution.
  • Financial Performance for assurance of target Unadjusted Margin.

The skills you bring:

  • Minimum of a BA / BS Degree and 3-5 years overall telecom experience, incl. equivalent Industry
  • Technical competence in Ericsson nodes (5G Core/RAN, O&M).
  • Experience with the following: Process Management, Negotiation, Service Delivery Business Understanding, Data Analytics, Financial Acumen, Artificial Intelligence, Ericsson Portfolio, Stakeholder Management, Change & Improvement Management, Program/Project Finance Management, Project management, Network Security.
  • Excellent customer interaction skills.
  • Ability to leverage data to gain insights and consult with internal and external customers.
  • Strong analytical, organizational and management skills.
  • Exceptional customer and quality mind set.
  • Can manage customer relationship and ensure customer satisfaction.
  • Clarify expectations and wanted behavior of the team.
  • Can work flexible hours including nights and weekends.
  • Excellent communication skills including presentation skills.
  • Strong ability to work independently with minimum instruction or supervision, in a multi-tasking environment.
  • Strong desire to innovate with a vision to bring proactive, preventative, and prescriptive solutions.
  • Self-Motivation and Professional appearance

What happens once you apply?

Click Here to find all you need to know about what our typical hiring process looks like.

Notice of Job Opportunity – Legal Notices for PERM

We encourage you to consider applying to jobs where you might not meet all the criteria. We recognize that we all have transferrable skills, and we can support you with the skills that you need to develop.

Encouraging a diverse and inclusive organization is core to our values at Ericsson, that's why we champion it in everything we do. We truly believe that by collaborating with people with different experiences we drive innovation, which is essential for our future growth. We encourage people from all backgrounds to apply and realize their full potential as part of our Ericsson team. Ericsson is proud to be an Equal Opportunity and Affirmative Action employer, learn more.

If you need assistance or to request an accommodation due to a disability, please contact Ericsson at hr.direct.mana@ericsson.com

DISCLAIMER: The above statements are intended to describe the general nature and level of work being performed by employees in this position. They are not an exhaustive list of all responsibilities, duties and skills required for this position, and you may be required to perform additional job tasks as assigned.

Primary country and city: Canada (CA) || Montreal

Job details: Service Delivery Manager

Job Stage: Job Stage 5

Primary Recruiter: Helena Tavares

Hiring Manager: Jeremy Smith

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